ΜΙΑ ΑΛΛΟΙΩΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ

 

Κατά τη συνεδρία της Βουλής της 26ης Αυγούστου οι εργασίες του σώματος, εκτός από την επικύρωση των άγριων μέτρων του «πρώτου πακέτου», στράφηκαν και κατά του κοινωνικού διαλόγου με πρωτοστάτες τους Αβέρωφ Νεοφύτου του ΔΗΣΥ και τον Νικόλα Παπαδόπουλο του ΔΗΚΟ. Ο Πρόεδρος της Βουλής, Γ. Ομήρου, αισθάνθηκε την ανάγκη στον καταληκτικό του λόγο να αναφέρει:

«Είναι ώρα πράγματι κοινωνικής ευθύνης, είναι ώρα πολιτικής ευθύνης, είναι ώρα πατριωτικής ευθύνης. Οι εργαζόμενοι υποβάλλονται σε θυσίες. Ο λαός μας υποβάλλεται σε θυσίες. Οι άνεργοι μας υποβάλλονται σε αιματηρές θυσίες. Επειδή πιστεύω ότι όλοι οι κύπριοι πολίτες είναι πατριώτες, θα ήθελα να απευθυνθώ έστω στους λίγους πολυεκατομμυριούχους αυτής της χώρας, είτε πρόκειται για φυσικά πρόσωπα είτε πρόκειται για οργανισμούς, όπως είναι για παράδειγμα η εκκλησία, να συνεισφέρουν για τη στήριξη της χειμαζόμενης οικονομίας της χώρας μας. Τηρουμένων των αναλογιών με αυτό που έγινε στην Γαλλία τις τελευταίες μέρες, όπου οι λεγόμενοι κροίσοι έσπευσαν εθελουσίως να καταθέσουν στα δημόσια ταμεία ελαυνόμενοι από το αίσθημα της πατριωτικής ευθύνης, για να στηρίξουν τη χώρα τους. Ας πάει αυτό το μήνυμα και ελπίζω να τείνουν ευήκοον ους όλοι εκείνοι οι οποίοι είναι σε θέση πράγματι να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόσκληση.»

Ίσως το μόνο καλό αυτής της μίζερης παράστασης είναι ότι η αγανάκτηση που προκαλεί διεγείρει τη φαντασία. Φανταστείτε λοιπόν μια πλειοψηφία στη Βουλή να αυξάνει δραστικά τη φορολόγηση του πλούτου παρά την περί του αντιθέτου συμφωνία της κυβέρνησης με τις εργοδοτικές οργανώσεις. Μια πλειοψηφία που ταυτόχρονα καταψηφίζει όλα τα μέτρα περικοπής των κοινωνικών δαπανών και των ωφελημάτων των εργαζόμενων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Φανταστείτε τέλος έναν άλλο, σοσιαλιστή Πρόεδρο της Βουλής, να εξηγεί:

«Μας κατηγόρησαν ότι δεν σεβαστήκαμε τον κοινωνικό διάλογο, και τα συμφωνημένα μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπροσώπων της ΟΕΒ, του ΚΕΒΕ και των Τραπεζών. Είναι πράγματι ώρα κοινωνικής ευθύνης, ώρα πολιτικής ευθύνης, ώρα πατριωτικής ευθύνης. Οι εργαζόμενοι υποβάλλονται σε θυσίες. Ο λαός μας υποβάλλεται σε θυσίες. Οι άνεργοι μας υποβάλλονται σε αιματηρές θυσίες. Πως μπορεί λοιπόν να χαρακτηρίσει κανείς ως «κοινωνικό» το διάλογο με αυτή τη θλιβερή μειοψηφία των μεγαλοκαρχαριών που δεν έχει νοιώσει ούτε στο ελάχιστο τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στη ζωή της; Που ούτε μπορεί να φανταστεί τι σημαίνει να πεθαίνει δικός σου άνθρωπος επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για την αναγκαία ιατρική περίθαλψη, ή για να σπουδάσεις το παιδί σου. Που καταμεσής της οικονομικής κρίσης σαν κύρια ασχολία της έχει – εκτός από τη φοροδιαφυγή – την προσφυγή σε τεράστιες και κοινωνικά αχρείαστες σπατάλες, όπως είναι η διαφήμιση, για να ανταγωνιστούν καλύτερα ο ένας τον άλλο, με μοναδικό στόχο να συγκεντρώσει ο κάθε ένας τους όσο περισσότερο από τον πλούτο που όλοι οι υπόλοιποι παράγουμε. Τα σημερινά μέτρα κατά του πλούτου είναι μόνο η αρχή. Αναμένουμε και απαιτούμε από την κυβέρνηση το δεύτερο πακέτο, το οποίο θα χώσει πραγματικά το μαχαίρι στο κόκκαλο, επηρεάζοντας ακόμα και το βιοτικό επίπεδο αυτής της παρασιτικής μειοψηφίας.

Θα ήθελα όμως να απευθυνθώ και στις συντεχνίες και στους εργαζόμενους που αυτές εκπροσωπούν. Δεν υπάρχει περίπτωση η Βουλή, αν θέλει να λέγεται δημοκρατική, να επιβάλει οτιδήποτε στις οργανώσεις που εκπροσωπούν όχι μόνο την πλειοψηφία αλλά και το πιο παραγωγικό και ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας. Προσωρινά όμως, για να ανακουφιστούν κάποια τμήματα της κοινωνίας που έχουν χτυπηθεί χειρότερα από την κρίση, καλό θα ήταν όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα να συνεισφέρουν, σε εθελοντική βέβαια βάση. Ελπίζω πως όλοι όσοι είναι πράγματι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόσκληση θα τείνουν ευήκοον ους».

 

Αλμπέρτο Φλωρεντίν

2 σκέψεις σχετικά με το “ΜΙΑ ΑΛΛΟΙΩΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ

  1. Αντίθετα, νομίζω καλά κάνει και ασχολείται. Οι «κοινωνικές ευαισθησίες» Ομήρου έχουν δυστυχώς περιεχόμενο: Δεν είναι με κάτι τέτοιες αερολογίες που σήμερα σε όλες τις χώρες της ΕΕ διεκδικούν «νομιμοποίηση» καθώς επιχειρούν να οδηγήσουν τη μάζα του πληθυσμού στο κατώφλι της αεροφαγίας;

  2. ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟΥ ΚΑΙ ΤΙς ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ …..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.